Vårkänslor!

Ja, minst sagt vårkänslor!
Har haft en lugn och skön helg som till största delen har spenderats hos Dannes mamma och pappa, kanske till stor del beroende på att vi vaknade på lördagmorgon och insåg att vi inte hade någon frukost hemma...
Igår bjuds det på fika hos Em, som för övrigt fyller 20 år idag, GRATTIS GRATTIS :) Gott fika och mycket trevligt att träffa både henne och dom andra som var där.
Idag började praktiken på sjukhemmet idag, jag har minst sagt haft en mjukstart... En och en halv timmes lunch, och hemgång en timme och tio minuter tidigare, är det så det är att jobba som sjuksköterska inom kommunen?! Iallafall, denna slappa dag kombinerat men en skinade sol gav mig power, så jag har börjat resa rabatterna, kors i taket. Det jobbiga är bara att jag vet inte vad som är ogräs och vad som kommer bli blommor... Men det får jag väl se till sommaren, haha! Sen har jag funderat på vilken del av rabatten som bara innehåller ogräs och vad jag ska göra åt den. Det få vi också se. Sen har jag skottat uteplatsen, så nu kommer vi in på inglasade altanen igen, vilket innebär att jag kommer åt långpannan med falska potatisbakelser som jag ställde där ute för att förvara i kylan innan snön kom. Med tanke på att solen legat på där som senaste månaderna var dom kakorna sådär mysiga... Men vad jag egentligen ville åt där ute var veven till markisen, så nu brinner inte nacken upp så fort man sitter i soffan, nice!
Nä, det var nog allt för den här gången med.

Take care,
Love/ S

Kommentarer
Postat av: M

WoW! En ny vårlig layout också! Nice.

Pussar pussar pussar

2010-04-13 @ 09:44:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0