Update

Nu är det en evighet sedan jag skrev. Jag har inte skrivit ned något om senaste återbesöket. Det var ett dåligt besök. Jag hade hoppats på röntgen och bra besked. Nja. Vi pratade om tandställningen. Från den dagen, typ 4 v efter op skulle jag ta bort gummibanden en gång om dagen. Äta lite, INTE TUGGA!! Och typ träna. Jag var rejält stel i käken kan jag lova. Liksom. Inte öppnat munnen typ på fyra veckor... Jag skulle sätta tillbaka gummibanden efter några timmar, större delen av dygnet skulle jag ha dom där. Efter två veckor med det schemat skulle jag ta bort gummibanden helt. 
Jag, naiv som jag är, trodde ju att när jag inte behöver gummiband så tar man bort tandställningen. Men...
"Hur länge ska jag ha tandställningen?"
"Ja... Jag vet inte riktigt. Men nog till augusti iallafall"
"..... Augusti?! Det har jag INTE tänkt!!!"
"Haha nähä... Är det något speciellt, något visst datum du vill att den ska vara borta?"
"Eeeeh, ja, igår?!"
"Ja, det går ju inte för den dagen har ju redan passerat"
Ha ha ha vad skitkul du var då tänkte jag...
"Jaha. Men alltså. Varför ska jag ha tandställningen om jag inte ska ha några gummiband?!"
"OM det händer något"
Jaha. Ja. Jag fattar väl egentligen att det måste vara så. Samtidigt känner jag att hur svårt är det att sätta dit en ny om det behövs?! Fick frågan om jag ville ta bort den för att det var besvärligt/ont, eller om det var av "estetiska" skäl. Alltså. En blandning såklart. Det är ju inte kul på något vis. 
Efter lite kompromisser lovade Lars MR i juni, visar ev. förändringar i mjukvävnaden, och CT, visar bentillväxt, första veckan i juli. Har jag tur får jag svar i juli, men inget jag tror att jag får. Tror inte ens på att det blir röntgen då förän jag fått tider. Tandställningen försvinner när röntgen visar på "imponerande bentillväxt". Min dröm om att vara återställd till midsommar kommer alltså inte att uppfyllas. Jag får fortfarande inte tugga. Jag får inte det på hela sommaren typ. Party. Som fan. Jag är lite bitter, faktiskt. Men. Jag fortsätter som tidigare! Gilla läget!
Life's a bitch, deal with it! Det som inte dödar, det härdar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0